Saturday, November 29, 2008

Dinner at Les Champs Libres

Salah satu sambutan yang diadakan kepada kami-kami mahasiswa MaMaSELF adalah dengan makan malam. Makan malam tersebut diadakan di salah restoran di pusat kota Rennes yang bernama Les Champs Libres. Menu yang menjadi hidangan bertemakan Seafood.

Setelah ditunggu-tunggu (kelaparan), menu pembuka pun datang. Menu pembuka tersebut adalah ikan dipadu dengan mangga. Ikan tersebut dimasak dengan cara direndam berjam-jam terlebih dahulu di air jeruk. Kemudian cincang dan dipadukan dengan kuningnya buah mangga. Tak lupa diberi saus kecap dan bawang disekitarnya agar menambah rasa dan aroma. Tapi tetap, sekalipun ini hidangan mewah. Ikan tersebut terasa mentah!!! Alhasil, makanan pun tak kuhabiskan.

Hidangan utamanya adalah nasi ikan. Ikan direbus, diberi saus dan dimakan dengan nasi. Kalau ini sih aku lahap sampe habis, hehehehe...

Terakhir, hidangan penutup pun dikeluarkan. Sebuah pie/tart apple dengan diberi es krim diatasnya. Hmmm.. yummy-yummy....

No comments:

Post a Comment

Please feel free to leave your comment. Do not include violence, adult content, spam message, racism in the comment. The comments will be soon published after the author of this blog makes the moderation. Thank you in advance for visiting this blog. Best regards from the author.